Warme maar geslaagde editie ODC Veteranendag
Terwijl het Oranje van Ronald Koeman mocht aantreden in een overdekt en gekoeld stadion, trapten acht Walking Football-teams om 15.00 uur op Sportpark Molenwijk de jaarlijkse Veteranendag af.
De afdeling Veteranen organiseerde het toernooi, maar niemand had deze tropische omstandigheden kunnen voorzien. Toch trotseerden de deelnemers de zinderende hitte. Het deelnemersveld was bovendien bijzonder divers. Naast de ervaren Walking Football-spelers verschenen ook senioren en spelers van het G-Team aan de aftrap, als ook 2 teams uit de gelederen van de veteranen zelf.
Net als bij de grote jongens in Amerika waren er voldoende drinkpauzes ingelast om iedereen veilig en fit te houden.
Op sportief vlak mocht Team Veteranen B zich uiteindelijk kronen tot winnaar van het toernooi.
Na afloop maakte het water al snel plaats voor wat anders, terwijl de deelnemers genoten van de vers bereide lekkernijen van de barbecue. De kantine stroomde vervolgens goed vol voor de wedstrijd van het Nederlands elftal. Toen het Wilhelmus klonk, was de sfeer al uitstekend, maar de avond kreeg nog meer glans doordat we liefst vijf keer konden juichen voor de treffers van Oranje.
Gezien de enthousiaste reacties van deelnemers en bezoekers hopen wij van deze opzet van de Veteranendag een jaarlijks terugkerend evenement te maken.
Daarbij willen wij graag de club bedanken voor het beschikbaar stellen van de accommodatie en een speciaal woord van dank uitspreken aan Stefan van Doleweerd voor zijn gastvrijheid en inzet gedurende deze prachtige dag.
Auteur: Bestuur Afd. Veteranen ODC.